Amersfoort,
13
september
2011
|
00:00
Europe/Amsterdam

Avéro Achmea voorbeeld van dienstbaarheid in nieuwste boek Paul Moers

“Dienstbaar zijn, is het nieuwe klantgericht zijn. Door in dienstbaarheid te denken, kan een bedrijf het verschil maken. De klant verlangt immers optimale dienstverlening. Met minder nemen zij niet langer genoegen. Excelleren in dienstbaar zijn, is wat er echt moet gebeuren.“ Deze oproep deed marketingstrateeg Paul Moers donderdagmiddag tijdens het Avéro Achmea seminar ‘Dienstbaar zijn is het nieuwe goud’.

Moers presenteerde zijn nieuwste boek ‘Dienstbaar zijn is het nieuwe goud’, dat in 1 week in de top 50 van managementboeken staat, aan adviseurs die met Avéro Achmea samenwerken en hun klanten. Het boek is een pleidooi voor dienstbaarheid en geeft daar ook zeer concrete adviezen in. Er komen talrijke voorbeelden en casussen aan bod van bedrijven die hierin succesvol zijn. Zo noemt hij IKEA, Avéro Achmea en ANWB.

Jack Hommel, directievoorzitter Avéro Achmea: “Wij zijn er trots op dat het verhaal van Avéro Achmea als voorbeeld in het boek is opgenomen. Wij hebben onze positie en rol de afgelopen jaren opnieuw moeten uitvinden. En hebben door interne en externe koerswijziging de relatie met de adviseur kunnen intensiveren. Samen met de adviseur willen wij het verzekeringsvak naar een hoger plan brengen en met elkaar de waarde van advies vergroten.”

Afsluitend sprak La Place-oprichter Paul Bringmann over zijn filosofie en werkwijze, die in belangrijke mate hebben bijgedragen aan het succes van de populairste restaurantketen van Nederland. Als succesfactoren noemde hij onder meer mensen, gasten en innovatie. “Motivatie van personeel telt meer dan opleiding en ervaring. En denk in gasten, dan pas in omzet.”