Amersfoort,
07
november
2013
|
00:00
Europe/Amsterdam

Avéro Achmea geeft klanten toegang tot ’s werelds beste medisch specialisten

Klanten konden altijd al een second opinion vragen, maar dat vindt Avéro Achmea niet voldoende. Daarom introduceert zij per 1 januari 2014 de wereldwijde Second Opinion Service (S.O.S), uitgevoerd door Best Doctors. De visie van Best Doctors is in lijn met het doel van Avéro Achmea: klanten de best mogelijke zorg bieden door het toegankelijk maken van kwalitatief hoogstaand medische informatie wanneer men dit het hardst nodig heeft.

Alle verzekerden hebben bij Avéro Achmea recht op een second opinion. De klant kan zelf beslissen naar welk ziekenhuis of welke specialist hij gaat voor een second opinion.

Een wereldwijd netwerk van medisch topspecialisten
Klanten met een aanvullende verzekering kunnen nu ook gebruikmaken van een nieuwe service, de Avéro Achmea Second Opinion Service. Hiermee krijgen zij toegang tot het internationale netwerk van topspecialisten van Best Doctors. Hiervoor is geen verwijzing van een arts nodig.

Klanten ontvangen binnen gemiddeld 6 tot 8 weken een second opinion over een eerder gestelde diagnose en/of behandeling. Daarnaast kan Best Doctors ook antwoord geven op vragen als er geen twijfel is over de diagnose maar als de klant gerichte vragen heeft over zijn aandoening en/of behandeling. De klant ontvangt dan gemiddeld binnen 5 tot 7 werkdagen antwoord van de medisch specialist uit het netwerk van Best Doctors.

Best Doctors is in 1989 opgericht door artsen van de Harvard University School of Medicine. Het Best Doctors netwerk bestaat uit meer dan 53.000 vooraanstaande medici die door collega specialisten zijn erkend als topspecialist in hun vakgebied.

‘Wij zijn er voor ú’ 
Met deze belofte presenteert Avéro Achmea haar nieuwe unieke profilering bij de start van de Zorgcampagne. Piet Zee, senior Marktmanager Zorg, licht de campagneboodschap toe: “Wij willen ons als zorgverzekeraar onderscheiden door er voor de klant te zijn op de momenten die ertoe doen. Dat betekent dat onze klanten niet alleen een uitstekende zorgverzekering krijgen, maar ook de beste zorg die ze nodig hebben, juist op de cruciale momenten waar ze zich ook bevinden. Daar zetten we ons voor in. Om te beginnen door te zorgen voor een groot en fijnmazig netwerk van zorgverleners waarmee we voor onze klanten afspraken hebben gemaakt. Daarnaast hebben we voor onze klanten de Zorgversneller, zodat ze zo snel mogelijk de beste zorg krijgen bij medische klachten. Maar ook door de Zorggarantie die we bij een aantal veelvoorkomende behandelingen afgeven; we garanderen binnen vijf dagen een consult en binnen tien dagen de eventuele behandeling.”

Er zijn op de momenten die ertoe doenPiet Zee laat weten dat de samenwerking met Best Doctors ook perfect aansluit bij de campagneboodschap: “We willen er als verzekeraar zijn op momenten waarop mensen het moeilijk hebben, het gevoel hebben er alleen voor te staan en steun kunnen gebruiken. Momenten waarop ze een beroep moeten doen op hun zorgverzekering, terwijl die niet voor alles een oplossing biedt. Juist op die momenten zijn wij er voor onze klanten met unieke dienstverlening en menselijkheid op maat.” Léon Kempeneers, Directeur Best Doctors Centraal en Oost-Europa, bevestigt dit: “Best Doctors geeft patiënten en artsen toegang tot de beste medische informatie zodat zij samen de beste vervolgstappen kunnen nemen. Onze service staat geheel in het teken van het bieden van zekerheid en gemoedsrust op de momenten dat mensen dit het meeste nodig hebben.”

Boilerplate

Over Best Doctors
Iedereen verdient toegang tot de beste medische informatie. Dit is het uitgangspunt van Best Doctors, dat in 1989 is opgericht door twee hoogleraren van de Harvard School of Medicine. Best Doctors is een wereldwijde organisatie die ondersteuning en hulp biedt aan 30 miljoen mensen in meer dan 70 landen. Het netwerk van aangesloten medisch specialisten bevat inmiddels meer dan 53.000 toonaangevende specialisten in 40 specialisaties en 450 subspecialisaties. Het Europees hoofdkantoor is gevestigd in Madrid, Spanje en heeft wereldwijd 600 medewerkers.